Powered by target=“_blank”>Smartsupp

Regulamin

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEZ PLATFORMĘ INTERNETOWĄ

www.edparts.pl

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Regulamin określa zasady korzystania z usług oferowanych przez platformę internetową działającą pod adresem www.edparts.pl zwaną dalej: "Platformą", w tym prawa i obowiązki zarówno Platformy, jak i jej użytkowników.
  2. Platforma prowadzona jest przez Edparts.pl spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Ludwika Rydygiera 6/173, 01-793 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001160461, o kapitale zakładowym 5.000 złotych, NIP 5253038171, REGON 54111490500000, adres poczty elektronicznej (e-mail): sklep@edparts.pl, numer telefonu: 880 400 031, zwana dalej: „Spółką”.

§ 2

ZAKRES OBOWIĄZYWANIA REGULAMINU

  1. Produkty oferowane za pośrednictwem Platformy mogą być sprzedawane zarówno przez Spółkę jak i innych sprzedawców korzystających z Platformy w ramach usługi marketplace – dalej zwanych "Sprzedawcami”.
  2. Niniejszy regulamin (zwany dalej: „Regulaminem Marketplace”) reguluje zasady świadczenia usług elektronicznych w związku z działalnością Spółki w zakresie usługi marketplace. Regulamin Marketplace nie odnosi się do sprzedaży prowadzonej przez Spółkę za pośrednictwem Platformy, tj. dotyczącej tych produktów, których sprzedawcą jest Spółka zgodnie z informacją zamieszczoną w zakładce Sprzedawca na stronie produktu. W przypadku realizacji sprzedaży produktów przez Spółkę, zostanie opublikowany odrębny regulamin sprzedaży prowadzonej przez Spółkę.

§ 3

DEFINICJE

  1. Użyte w regulaminie wyrażenia oznaczają:
    • Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
    • Konto – indywidualny profil Użytkownika, zawierający podstawowe dane dotyczące Użytkownika z możliwością ich edycji lub poprawienia oraz opcje dotyczące korzystania z Platformy, które może wykorzystywać Użytkownik na zasadach określonych w Regulaminie;
    • Spółka – Edparts.pl spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Ludwika Rydygiera 6/173, 01-793 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001160461, o kapitale zakładowym 5.000 złotych, NIP 5253038171, REGON 54111490500000, adres poczty elektronicznej (e-mail): sklep@edparts.pl, numer telefonu: 880 400 031;
    • Polityka Prywatności - dokument regulujący szczegółowe zasady gromadzenia i wykorzystania danych osobowych w związku z korzystaniem z Platformy, której aktualna wersja dostępna jest na stronie www.edparts.pl
    • Polityka Prywatności - dokument regulujący szczegółowe zasady gromadzenia i wykorzystania danych osobowych w związku z korzystaniem z Platformy, której aktualna wersja dostępna jest na stronie www.edparts.pl
    • Regulamin Marketplace – niniejszy regulamin korzystania z Platformy w zakresie świadczonych przez Spółkę usług elektronicznych, w tym w szczególności usługi marketplace;
    • Platforma - platforma internetowa działająca pod adresem www.edparts.pl;
    • Sprzedawca – podmiot dokonujący dostawy Produktów oferowanych za pośrednictwem Platformy, zgodnie z informacją zawartą w zakładce Sprzedawca na stronie produktu;
    • Strony – łącznie Użytkownik i Spółka; każdy z ww. podmiotów zwany jest z osobna „Stroną”;
    • Umowa – umowa zawierana pomiędzy Spółką a Użytkownikiem, będąca podstawą do uzyskania dostępu do Konta oraz świadczenia innych usług elektronicznych;
    • Umowa Sprzedaży – umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Użytkownikiem;
    • Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Spółkę na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Platformy;
    • Urządzenie elektroniczne – smartfon, tablet, komputer lub inne podobne urządzenie umożliwiające korzystanie z Platformy lub Aplikacji;
    • Użytkownik - osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej dokonująca zakupu produktów za pośrednictwem Platformy lub korzystająca z Usług elektronicznych.

§ 4

WARUNKI UMÓW SPRZEDAŻY

  1. Warunki zakupu produktów, takich jak cena, termin realizacji zamówienia, koszty i metody dostawy oraz wszelkie ustalenia dotyczące warunków zawarcia Umowy sprzedaży dokonywane są z danym Sprzedawcą. Sprzedawcy są również odpowiedzialni za obsługę posprzedażową oraz za dostarczenie wymaganych przez prawo informacji (w tym w szczególności regulaminu sprzedaży oraz polityki prywatności).
  2. Spółka nie jest stroną Umów sprzedaży zawieranych pomiędzy Użytkownikami a Sprzedawcami. Oznacza to, że Spółka nie ponosi odpowiedzialności za treść ani warunki Umów sprzedaży, a także za ich wykonanie.
  3. Złożenie zamówienia za pośrednictwem Platformy jest traktowane jako zapytanie ofertowe, a nie zawarcie umowy sprzedaży. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę jest równocześnie zaakceptowaniem oferty i zawarciem Umowy sprzedaży.
  4. Wysyłka produktów realizowana jest zgodnie z informacjami zamieszczonymi na stronie produktu, a czas dostawy jest uzależniony od wybranego sposobu dostawy oraz dostępności towaru.

§ 5

ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Spółka świadczy za pośrednictwem Platformy Usługi elektroniczne w zakresie udostępnienia Użytkownikom dostępu i funkcjonalności Konta oraz możliwości złożenia Sprzedawcom oferty zakupu produktów oraz dokonania płatności na rzecz Sprzedawcy.
  2. Z chwilą rejestracji i uzyskania dostępu do Konta, pomiędzy Spółką a Użytkownikiem zostaje zawarta umowa o świadczenie Usług elektronicznych.
  3. Świadczenie usług elektronicznych na rzecz Użytkowników ma charakter nieodpłatny.
  4. Umowa zostaje zawarta na czas nieoznaczony i wygasa automatycznie z chwilą usunięcia Konta lub z chwilą złożenia Sprzedawcy oferty zakupu produktu przez Użytkownika. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usług elektronicznych przez którąkolwiek ze Stron skutkuje usunięciem Konta.
  5. Użytkownikowi będącemu konsumentem w rozumieniu właściwych przepisów, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, bez podania przyczyny. Odstąpienie od umowy następuje przez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie o odstąpieniu należy przesłać drogą elektroniczną na adres sklep@edparts.pl. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  6. Spółka zastrzega sobie prawo do ograniczenia możliwości korzystania i dostępu do Usług elektronicznych, w tym ograniczenia dostępności Usług elektronicznych i przyznania pełnego dostępu wyłącznie dla Użytkowników, którzy spełnią określone warunki Regulaminu.
  7. Korzystanie z Usług elektronicznych dostępnych z poziomu Platformy możliwe jest po spełnieniu przez Użytkowników warunków, o których mowa w Regulaminie.
  8. Niedopuszczalne jest posiadanie przez jednego Użytkownika więcej niż jednego Konta.

§ 6

ZASADY KORZYSTANIA Z PLATFORMY

  1. Podstawową funkcjonalnością Platformy jest możliwość złożenia oferty zakupu produktów prezentowanych za pośrednictwem Platformy.
  2. Korzystanie przez Użytkownika z Platformy:
    • jest dobrowolne;
    • jest realizowane na zasadach określonych w Regulaminie;
    • może w całości lub w części podlegać modyfikacjom i ulepszeniom w czasie co do sposobu tego korzystania, o czym Użytkownik zostanie odrębnie poinformowany, gdy znajdzie zastosowanie.
  3. Dostawa towarów, których sprzedawcą zgodnie z informacją zawartą na stronie produktu w zakładce Sprzedawca nie jest Spółka, realizowana jest wyłącznie przez wskazanego tam Sprzedawcę.
  4. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za nienależyte wykonanie bądź niewykonanie przez Sprzedawcę Umowy sprzedaży jak również za następstwa działań podjętych przez Sprzedawcę. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za prawdziwość i rzetelność danych podanych przez Użytkownika oraz Sprzedawcę, a także zdolność Sprzedawców do realizacji Umowy sprzedaży.
  5. Spółka nie odpowiada za realizację obowiązków Sprzedawców wynikających z obowiązujących przepisów prawa, w tym zwłaszcza chroniących prawa konsumentów.
  6. Płatność za produkt odbywa się bezpośrednio pomiędzy Użytkownikiem a Sprzedawcą. Spółka może w tym celu udostępnić Użytkownikom możliwość zlecenia płatności online.
  7. Korzystając z Platformy, Użytkownik zobowiązuje się do niepodejmowania działań lub niedopuszczania do zaniechań sprzecznych z obowiązującymi normami prawa polskiego lub międzynarodowego, a przede wszystkim z normami:
    • ochrony danych osobowych, w tym RODO,
    • ochrony dóbr osobistych, w tym w szczególności wizerunku, prawa do prywatności lub tajemnicy korespondencji,
    • prawa autorskiego i praw pokrewnych, w tym praw autorskich majątkowych i praw autorskich osobistych oraz prawa własności przemysłowej, w tym praw z rejestracji wynalazków, patentów, wzorów użytkowych, wzorów przemysłowych, znaków towarowych, oznaczeń geograficznych i topografii układów scalonych, przysługujących osobom, w tym Spółki;
    • prawa karnego dotyczącego wykroczeń lub innych czynów zabronionych, w szczególności w zakresie zakazu propagowania określonych treści, w tym treści faszystowskich lub innych propagujących systemy totalitarne, nawołujących do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych i wyznaniowych,
    • prawa świadczenia usług drogą elektroniczną, a w szczególności rozsyłania niezamówionej informacji handlowej lub spamu.
  8. Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z Platformy w sposób zgodny z jego przeznaczeniem, przepisami obowiązującego prawa oraz przyjętymi zwyczajami.
  9. Korzystając z Platformy, Użytkownik zobowiązuje się do niepodejmowania działań lub niedopuszczania do zaniechań sprzecznych z dobrymi obyczajami lub w inny sposób naruszających interesy Spółki, Sprzedawców, innych Użytkowników lub osób trzecich.
  10. Korzystając z Platformy, Użytkownik zobowiązuje się do niepodejmowania działań lub niedopuszczania do zaniechań mogących powodować szkody u osób, w tym u Spółki, Sprzedawców, innych Użytkowników lub osób trzecich. W szczególności powyższe dotyczy działań lub zaniechań utrudniających lub uniemożliwiających należyte funkcjonowanie i korzystanie z Platformy, wykorzystywanie błędów bądź luk w oprogramowaniu Platformy, phishingu, wyłudzeń, a także działań polegających na nieuprawnionej ingerencji w oprogramowanie Platformy. Tego rodzaju działania Użytkownika mogą być podstawą do usunięcia Konta, wypowiedzenia Umowy oraz dochodzenia innych przewidzianych prawem roszczeń przez Spółki lub inną osobę uprawnioną.
  11. Użytkownik wyraża zgodę na korzystanie przez Spółki z wszelkich danych umieszczonych przez niego w Platformie – w zakresie niezbędnym do prawidłowego działania Platformy oraz realizacji Usług elektronicznych.
  12. Niedozwolone jest umożliwienie przez Użytkownika korzystania z zarejestrowanego na siebie Konta osobom trzecim jak i korzystanie przez Użytkownika z Konta zarejestrowanego na innego Użytkownika.
  13. W przypadku naruszenia przez Użytkownika postanowień ustępu poprzedzającego, Spółce przysługuje prawo do zablokowania dostępu do Konta i wypowiedzenia Umowy.

§ 7

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH. POLITYKA PRYWATNOŚCI

  1. Dane osobowe przekazywane przez Użytkowników podlegają ochronie jako dane osobowe w rozumieniu RODO.
  2. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółki określa Polityka prywatności.
  3. W celu wykonania Usługi Użytkownik wyraża zgodę na udostępnienie danych osobowych (w szczególności takich jak imię, nazwisko, adres wykonania Usługi, adres e-mail, numer telefonu) na rzecz Sprzedawcy. Sprzedawca staje się administratorem danych osobowych Użytkownika w chwili uzyskania dostępu do danych osobowych Użytkownika. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawców są dostępne w ich profilach w zakładce „Prywatność”.

§ 8

POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE

  1. Wszelkie zastrzeżenia do funkcjonowania Platformy, w tym świadczonych przez Spółki Usług elektronicznych mogą być zgłaszane przez Użytkowników poprzez złożenie reklamacji. Złożenie reklamacji następuje poprzez formularz zamieszczony na stronie www.edparts.pl lub pocztą elektroniczną na adres e-mail sklep@edparts.pl.
  2. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
    • imię i nazwisko Użytkownika;
    • adres zamieszkania lub adres do korespondencji;
    • przedmiot reklamacji;
    • uzasadnienie merytoryczne i formalne reklamacji;
    • oczekiwania Użytkownika wobec Spółki.
  3. Zgłoszenia reklamacyjne będą rozpatrywane przez Spółki w terminie 14 dni, przy czym do czasu rozpatrzenia reklamacji nie wlicza się czasu oczekiwania na dodatkowe informacje konieczne do rozpatrzenia reklamacji. Spółka zawiadomi Użytkownika o sposobie rozpatrzenia reklamacji. W przypadku braku podania przez Użytkownika informacji określonych w ustępie poprzedzającym, Spółka zwróci się do Użytkownika o podanie dodatkowych informacji, niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji. W przypadku braku podania przez Użytkownika dodatkowych informacji, Spółka może rozpatrzyć reklamację wyłącznie na podstawie posiadanych informacji albo odmówić rozpatrzenia reklamacji. Wszelkie zawiadomienia w toku rozpatrywania reklamacji będą przekazywane przez Spółki zgodnie z danymi kontaktowymi podanymi przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym, o ile Użytkownik nie wskaże innych danych.
  4. Użytkownik zobowiązuje się do współpracy z Spółką przy rozpatrywaniu reklamacji składanych przez Sprzedawców, poprzez udzielanie Spółce informacji lub doręczanie dokumentów, które niezbędne są do rozpatrzenia reklamacji.

§ 9

BLOKADA UŻYTKOWNIKA. USUNIĘCIE KONTA

  1. Spółka może dokonać blokady Konta Użytkownika w Platformie w całości lub w części z ważnych przyczyn, w szczególności w razie stwierdzenia naruszenia przez Użytkownika Regulaminu. Spółka może przed dokonaniem blokady Użytkownika wezwać Użytkownika do usunięcia przyczyn blokady i wyznaczyć Użytkownikowi tygodniowy termin do ich usunięcia. Spółka informuje Użytkownika o fakcie dokonania blokady i przyczynach blokady zgodnie z danymi kontaktowymi podanymi przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym.
  2. Blokada Użytkownika oznacza brak dostępu do Konta. Spółka może zdjąć blokadę Użytkownika w całości lub w części w przypadku ustania przyczyn, o których mowa w ust. 1 powyżej;
  3. Spółka może usunąć Konto w każdym czasie, ze skutkiem natychmiastowym, z ważnych przyczyn, w szczególności w razie stwierdzenia naruszenia Regulaminu przez Użytkownika. Spółka może także usunąć Konto w przypadku uprzedniego dokonania blokady Użytkownika, jeżeli Użytkownik nie usunął naruszeń. Spółka usuwa Konto po uprzednim wysłaniu informacji z ostrzeżeniem na adres e-mail Użytkownika zgodnie z danymi kontaktowymi podanymi przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym.
  4. Użytkownik może usunąć Konto w każdym czasie, bez podania przyczyn, ze skutkiem natychmiastowym. Usunięcie Konta przez Użytkownika następuje poprzez przejście procedury rozwiązania dostępnej w Platformie, polegającej w szczególności na wypełnieniu znajdującego się tam formularza.
  5. Usunięcie Konta jest równoznaczne z wypowiedzeniem Umowy przez Użytkownika oraz bezpowrotnym usunięciem wszystkich informacji, z zastrzeżeniem danych, o których mowa w § 6 ust. 3 powyżej, które nie będą usuwane i nadal będą mogły być wykorzystywane na zasadach określonych w Polityce Prywatności.

§ 9

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. W razie zmiany lub unieważnienia, wskutek prawomocnego orzeczenia sądu, któregokolwiek z postanowień niniejszego regulaminu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy i wiążą Użytkowników oraz Spółkę.
  2. Niniejszy regulamin zostaje wprowadzony na czas nieoznaczony. Spółka zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie za uprzednim powiadomieniem Użytkowników w formie wybranej przez Spółki wraz z podaniem tekstu jednolitego Regulaminu na stronie Platformy. Zmiany Regulaminu, które wprowadzają zasady mniej korzystne niż postanowienia dotychczasowe, nie wiążą Użytkowników w zakresie Usług elektronicznych zrealizowanych do dnia wprowadzenia zmiany Regulaminu. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po upływie 7 dni od dnia opublikowania Regulaminu na stronie Platformy.
  3. Prawem właściwym dla niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie znajdują przepisy Kodeksu cywilnego i innych ustaw.
  5. Wszelkie spory wynikłe między Spółką a Użytkownikami związane z wykonywaniem postanowień niniejszego Regulaminu strony zobowiązują się rozstrzygnąć w drodze przyjaznych negocjacji.
  6. Użytkownicy będący konsumentami mają możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez konsumentów z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami stron internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
    • http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
    • http://polubowne.uokik.gov.pl/rejestr,5,pl.html
  7. Użytkownicy będący konsumentami mają również możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów konsumenckich zgodnie z procedurą Internetowego Rozstrzygania Sporów opracowaną przez Komisję Europejską, dostępną pod adresem internetowym: ec.europa.eu/consumers/odr, podając adres e-mail Spółki: sklep@edparts.pl.
  8. Aktualna wersja Regulaminu została opublikowana w dniu 2025-04-22.
Powrót do zakupów